شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط همسویی بین مشخصه های محیطی کسب و کار، اولویت های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب و کار

قسمتی از متن پایان نامه :

جامعه آماری

جامعه‌ی آماری به کل گروه افراد، رویدادها و پدیده­های مورد علاقه محقق که قصد مطالعه آن‌ها را دارد، تصریح دارد (دانایی‌فرد و همکاران، 1386)؛ اما نمونه، گروهی فرعی یا زیر مجموعه‌ای از جامعه می باشد که با مطالعه و مطالعه نمونه، محقق می­تواند قادر به استخراج نتایجی گردد که قابل تعمیم به جامعه می باشد (دانایی‌فرد و همکاران، 1386).

با در نظر داشتن مطالب فوق کلیه شرکت های تولیدی قطعه ساز خودرو  واقع در سطح استان سمنان که جمعا 213 شرکت می‌باشند، قلمرو پژوهش حاضر می‌باشد و از آنجا که آگاه‌ترین افراد نسبت به شرکت، مدیران ارشد می‌باشند، لذا پاسخ­دهندگان مدیران ارشد این شرکت‌ها می‌باشند و بنابر این سطح تحلیل این پژوهش سازمان می‌باشد. همچنین در این پروهش، شرکت­ها با در نظر داشتن عملکرد کسب و کار، به دو طبقه شرکت­های با عملکرد بالا و شرکت­های با عملکرد پایین تقسیم شده­اند و برای هر طبقه بصورت جداگانه، تحلیل صورت گرفته می باشد. شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان جهت جمع‌آوری داده‌ها به این پژوهش کمک نموده‌می باشد.

3-3- نمونه آماری و روش نمونه­گیری

نمونه آماری مجموعه کوچکی از جامعه آماری می باشد که با مطالعه آن محقق قادر می باشد با انتخاب یک استراتژی مناسب، نتیجه را به کل جامعه آماری تعمیم دهد. در این پژوهش از شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده بهره گیری شده می باشد. برای تعیین حجم نمونه روش‌های مختلفی موجود می‌باشد که جدول جرسی و مورگان (1970) که حداقل تعداد نمونه را در اختیار محقق قرار می‌دهد، یکی از آنهاست. ضمنا حداقل تعداد نمونه با بهره گیری از نرم افزار G-power مورد محاسبه قرار گرفت. نهایتا تعداد نمونه 130 تعیین گردید.

3-4- روش گردآوری اطلاعات

داده­ها می­توانند به شیوه­های مختلف، در مکان­های مختلف و از منابع مختلف جمع آوری شوند. مصاحبه، پرسش­نامه و نظاره افراد و پدیده­ها، سه شیوه عمده جمع آوری داده­ها در پژوهش پیمایشی هستند. از جهت مکانی، داده­ها می­توانند به شیوه­های مختلف، در محیط طبیعی یا آزمایشگاهی جمع آوری گردند. منابع جمع آوری داده­ها نیز می­توانند دست اول یا دست دوم باشند؛ افراد و گروههای برگزیده به مقصود مطالعه نظرات و عقاید آنها، مانند منابع دست اول هستند و اسناد و پرونده­های سازمان­ها، نمونه­ای از منابع دست دوم اند (دانایی فرد و همکاران، 1386). به دلیل اینکه پژوهش حاضر پیمایشی می­باشد و در قلمرو مکانی، شرکت­های قطعه ساز خودرو در سطح شهرک­های صنعتی استان سمنان می­باشد و به صورت میدانی انجام می­گیرد برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه ­بهره گیری گردید. پرسشنامه به دلیل پوشش حجم وسیعی از جامعه، ابزار مناسبی در تحقیقات پیمایشی محسوب می­گردد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف اصلی:

  • مطالعه ارتباط بین همسویی مشخصه‌های محیطی کسب و کار، اولویت‌های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب‌وکار.

اهداف جانبی:

  • مطالعه تاثیر مشخصه‌های محیطی کسب ‌و‌ کار شرکت‌های قطعه ساز خودروی استان سمنان بر عملکرد آن­ها.
  • مطالعه تاثیر مشخصه‌های محیطی کسب ‌و‌ کار شرکت‌های قطعه ساز خودروی استان سمنان بر اولویت های رقابتی اتخاذ شده توسط آن­ها.
  • مطالعه تاثیر مشخصه‌های محیطی کسب ‌و‌ کار شرکت‌های قطعه ساز خودروی استان سمنان  بر  ساختار زنجیره تأمین آن­ها.
  • مطالعه تاثیر انتخاب اولویت‌های رقابتی بر ساختار زنجیره تامین، در شرکت‌های قطعه ساز خودروی استان سمنان.
  • مطالعه تاثیر انتخاب اولویت‌های رقابتی بر عملکرد، در شرکت‌های قطعه ساز خودروی استان سمنان.
  • مطالعه تاثیر ساختار زنجیره تأمین بر عملکرد شرکت‌های قطعه ساز خودروی استان سمنان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه ارتباط همسویی بین مشخصه های محیطی کسب و کار، اولویت های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب و کار  با فرمت ورد